Všeobecné obchodní podmínky

 

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

 

Tyto obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) upravují smluvní vztah mezi prodávajícím, kterým je pan Daniel Menšík, IČO: 76633667, se sídlem Střední 1831/1, Moravská Ostrava a Přívoz, 702 00 Ostrava (dále jen „Prodávající“) a kupujícím (dále jen „Kupující“) při uzavírání kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“), a to v kamenné prodejně Prodávajícího. Předmětem uzavírané kupní smlouvy jsou zejména, nikoliv však výlučně, matrace, postele, rošty, přikrývky či jiné doplňky a související produkty.  

 

Tyto obchodní podmínky jsou dostupné v celém svém znění zejména v kamenné prodejně Prodávajícího nacházející se na adrese Českobratrská 1888/14, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, kde bude vždy před uzavřením každé smlouvy umožněno Kupujícímu, aby se s jejich zněním důkladně seznámil. Dále tyto Obchodní podmínky zpřístupněny prostřednictvím webových stránek Prodávajícího, a to na internetové adrese http://www.abcloznice.cz (dále jen „Webové stránky“). Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností Prodávající uvádí, že tyto Obchodní podmínky upravují pouze koupi zboží v kamenné prodejně Prodávajícího, když Prodávající neumožňuje uzavření kupní smlouvy distančním způsobem v souladu s ustanovením § 1820 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“).

 

Obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy, kterou se Prodávající zaváže odevzdat Kupujícímu předmětné zboží a umožní mu nabýt vlastnické právo k tomuto zboží, a Kupující se zaváže, že předmětné zboží převezme a zaplatí za něj Prodávajícímu sjednanou kupní cenu. Tyto Obchodní podmínky se vztahují na případy, kdy je Smlouva uzavírána mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je fyzickou osobou, která je spotřebitelem, tedy osobou, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání (dále jen „Spotřebitel“).

 

Uzavřením Smlouvy Kupující stvrzuje, že se řádně seznámil s těmito Obchodními podmínkami a že s nimi bez výhrad souhlasí. Na tyto Obchodní podmínky je Kupující dostatečným způsobem před vlastním uzavřením Smlouvy upozorněn a má rovněž možnost se s nimi detailně seznámit na Webových stránkách, jakož i v jejich fyzické podobě v kamenné prodejně Prodávajícího. Tyto Obchodní podmínky tvoří nedílnou součástí smluvního vztahu mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniklého při prodeji zboží v kamenné prodejně Prodávajícího.

 

Znění těchto Obchodních podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek.

 

Je-li Kupující osobou v postavení spotřebitele, řídí se vztahy neupravené těmito Obchodními podmínkami pravidly uvedenými v OZ, jakož i v zákoně č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZoOS“).

 

  1. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

 

Prodávající v kamenné prodejně vystavuje zboží, které nabízí k prodeji třetím osobám. Tato prezentace zboží Prodávajícího se považuje za nabídku k uzavření kupní smlouvy s výhradou vyčerpání zásob či ztráty schopnosti Prodávajícího plnit, a to v souladu s ustanovením § 1732 odst. 1 OZ (dále jen „Nabídka“). Prodávající v rámci prezentace zboží uvede u každého typu zboží jeho cenu včetně všech daní a poplatků, jakož i podstatné vlastnosti předmětného zboží, tak aby Kupující mohl uzavřít Smlouvu informovaně, a to jednoduchým a nepodmíněným způsobem. Prodávající je připraven na žádost Kupujícího doplnit další pro Kupujícího podstatné informace týkající se uzavírané Smlouvy, jakož i vlastností konkrétního zboží. 

 

Nabídka Prodávajícího na zakoupení zboží a jejich ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou předmětné věci a současně jejich ceny vystaveny v kamenné prodejně Prodávajícího. Veškeré Nabídky Prodávajícího však nejsou závazné a Prodávající není povinen uzavřít smlouvu ohledně předmětného zboží, pokud k tomu má důvod, a to zejména v případě předchozí rezervace zboží či jeho zakoupením ze strany jiné osoby, v případě vyčerpání zásob či v případě ztráty schopnosti Prodávajícího plnit z jiných důvodů. Za takový důvod bude považováno také zejména, nikoliv však výlučně, pokud bylo zboží staženo z oběhu nebo se významným způsobem změnila jeho cena. V takových případech si Prodávající vyhrazuje právo nezavřít s Kupujícím příslušnou kupní smlouvu. Prodávající je rovněž oprávněn kdykoliv Nabídku odvolat. 

 

K uzavření Smlouvy dochází ústně, a to akceptací Nabídky ze strany Kupujícího, za kterou se považuje projev vůle Kupujícího k uzavření Smlouvy a současně okamžik zaplacení kupní ceny za předmětné zboží ze strany Kupujícího. Do řádného uhrazení kupní ceny nedochází k uzavření předmětné Smlouvy, Kupující nenabývá vlastnické právo k předmětnému zboží a Prodávajícímu nevzniká povinnost předmětné zboží Kupujícímu odevzdat a umožnit mu nabytí vlastnického práva. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností tak prodávající uvádí, že Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží až zaplacením kupní ceny, nejdříve však jeho převzetím

 

Kupující bere na vědomí, že způsobí-li před zaplacením kupní ceny na zboží škodu, je povinen tuto v plné výši Prodávajícímu nahradit. Výše škody bude stanovena ve výši kupní ceny, za kterou Prodávající poškozené zboží nabízí k prodeji. 

 

Prodávající umožní Kupujícímu převzetí zakoupeného zboží bezprostředně po uzavření Smlouvy, a to přímo v kamenné prodejně Prodávajícího. Zakoupené zboží bude kompletní a se všemi případnými návody. Kupující je povinen zakoupené zboží bezprostředně po uzavření Smlouvy převzít v kamenné prodejně Prodávajícího, není-li v těchto Obchodních podmínkách uvedeno jinak. 

 

Kupující je povinen si zboží při převzetí řádně a v dostatečném rozsahu prohlédnout a překontroloval, neboť Kupující je seznámen se skutečností, že nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložím obvyklé pozornosti poznat již při uzavření Smlouvy. Uvedené neplatí, ujistil-li ho Prodávající výslovně, že předmětné zboží je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě. 

 

  1. DODÁNÍ ZBOŽÍ A JEHO PŘEPRAVA 

 

Nebude-li dohodnuto jinak, prodávající dodá Kupujícímu zboží bezprostředně po uzavření Smlouvy a zaplacení kupní ceny ze strany Kupujícího, a to přímo na kamennou prodejnu Prodávajícího. Prodávající zpravidla umožní Kupujícímu převzetí zboží bezprostředně, a to přímo v kamenné prodejně Prodávajícího, která je současně i místem plnění.

 

V případě, že má dojít k dodání zboží v provozovně Prodávajícího dle předchozího odstavce, je Kupující povinen zboží vyzvednout bezodkladně po uzavření Smlouvy, nejpozději však do sedmi (7) kalendářních dnů poté, co došlo k uzavření Smlouvy a současně zboží bylo připraveno na prodejně Prodávajícího. Zboží bude v kamenné prodejně Prodávajícího připraveno k vyzvednutí zabalené, je-li to obvyklé a připravené k převzetí ze strany Kupujícího. Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že si na vlastní náklady a vlastní odpovědnost zajistí dostatečnou manipulační sílu k vyzvednutí zboží, neboť Prodávající takovouto manipulační silou nedisponuje.

 

V případě, že Kupující nesplní svou povinnost a nevyzvedne si zakoupené zboží ve výše uvedené lhůtě, pak je Prodávající oprávněn poskytnout Kupujícímu dodatečnou lhůtu v délce dalších pěti (5) kalendářních dnů k vyzvednutí zboží. Za další uskladnění zboží bude Kupující povinen uhradit Prodávajícímu náklady související s uskladněním. Pro nárok Prodávajícího se uplatní přiměřeně ustanovení § 2159 odst. 2 OZ. Pokud si Kupující nepřevezme zboží ani v dodatečně poskytnuté lhůtě, je Prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit a zboží použít k dalšímu prodeji. Právo na vrácení kupní ceny zboží uhrazené Kupujícím může Prodávající započíst vůči právu Prodávajícího na úhradu vzniklých nákladů souvisejících se skladováním a dalším prodejem zboží. 

 

Na základě zvláštního požadavku Kupujícího je prodávající oprávněn doručit zboží Kupujícímu na vybrané místo. Kupující však nese riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy. Cena dodání zboží do jiného místa než v kamenné prodejně Prodávajícího, bude předem sjednána mezi Prodávajícím a Kupujícím, a to v závislosti na vybraném místě dodání ze strany Kupujícího. Pokud nebude možné zboží vzhledem k jeho fyzickým rozměrům dopravit do místa zvoleného Kupujícím, bude zboží Kupujícímu doručeno do nejbližšího dostupného místa.

 

V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží. Nedojde-li k řádnému dodání zboží na vybrané místo Kupujícím z důvodu na straně Kupujícího, považuje se v okamžiku umožnění převzetí zboží za řádně a včas doručenou. Opakované doručování Kupujícímu proběhne pouze na základě výslovné žádosti Kupujícího. Do uvedené doby bude zboží uskladněno v kamenné prodejně Prodávajícího.

 

Při převzetí zboží v místě zvoleném Kupujícím mimo kamennou prodejnu, je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit Prodávajícímu. 

 

Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že zboží (i s ohledem na jeho charakter) může vyžadovat montáž, kterou je povinen zajistit na vlastní náklady a odpovědnost Kupující. Prodávající tak upozorňuje Kupujícího na skutečnost, že montáž zboží nebude prováděna přímo Prodávajícím. 

 

  1. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY 

 

Cena jednotlivého zboží je v rámci jeho prezentace v kamenné prodejně Prodávajícího vyznačena u konkrétního výrobku, a to například na visačce, informativní ceduli, na krabici či přímo na výrobku, případně jiným vhodným způsobem tak, aby zboží nebylo znehodnoceno a byla zřejmá výše ceny (dále jen „Cena“). 

 

Uhrazení Ceny je považováno za akceptaci Nabídky ze strany Kupujícího, čímž je Smlouva mezi stranami uzavřena. Cena musí být tedy v plné výši řádně uhrazena Kupujícím před převzetím zboží, jakož i před převodem vlastnického práva k předmětnému zboží ze strany Prodávajícího na Kupujícího. 

 

Prodávající si vyhrazuje právo neuzavřít Smlouvu s kupujícím za uvedenou Cenu, bude-li zjevné, že se jedná o chybné uvedení Ceny, ať již k této chybě došlo v důsledku jednání na straně Prodávajícího či jiné třetí osoby, například záměnou předmětné visačky či jiným způsobem. Pro uzavření Smlouvy tedy bude vždy rozhodující vyvěšená Cena pouze za předpokladu, že bude odpovídat ceně uvedené v příslušném evidenčním systému Prodávajícího k okamžiku akceptace Nabídky ze strany Kupujícího.

 

Uvedená Cena zboží je konečná a zahrnuje veškeré daně a poplatky. V uvedené Ceně však nejsou zahrnuty náklady spojené s dodáním zboží, jakož ani náklady spojené s montáží zboží, jeho uskladněním u Prodávajícího či jiné související výdaje.

 

Cena zboží může být Prodávajícímu uhrazena těmito způsoby: 

 

  1. v hotovosti v kamenné provozovně Prodávajícího, nebo

 

  1. bezhotovostně prostřednictvím platební karty. 

 

Úhradu Ceny za zboží je možné provést pouze v českých korunách (CZK). Prodávající neúčtuje Kupujícímu žádné poplatky v závislosti na způsobu platby. 

 

Náklady vzniklé Kupujícímu v souvislosti s uzavřením Smlouvy, zejména náklady na dopravení se do kamenné prodejny Prodávajícího, jakož i jiné náklady si hradí Kupující sám.

 

Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající Kupujícímu daňový doklad – fakturu, a to na částku odpovídající Ceně za zakoupené zboží. V zákonem stanovených případech vystaví Prodávající Kupujícímu doklad o zakoupení zboží, ve kterém budou uvedeny rovněž identifikační údaje Prodávajícího a další sdělení, které je Prodávající povinen Kupujícímu poskytnout v souladu s ustanovením § 1811 a násl. OZ. 

 

Prodávající uvádí, že je plátcem daně z přidané hodnoty. Z uvedeného důvodu tak veškeré ceny zboží budou navýšeny rovněž o příslušnou sazbu DPH v zákonné výši.  

 

  1. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

 

Kupující je srozuměn se skutečností, že s ohledem na uzavření Smlouvy přímo v kamenné prodejně Prodávajícího, tedy bez použití komunikace na dálku nemá kupující právo odstoupit od uzavřené Smlouvy bez udání důvodu stanoveného v právních předpisech

 

Kupující je však zejména oprávněn odstoupit od uzavřené Smlouvy v případě podstatného porušení Smlouvy ze strany Prodávajícího, v případě neodstranění vady oprávněně reklamovaného zboží v zákonné lhůtě 30 dnů, a to v souladu s ustanovením § 19 odst. 3 ZoOS či v případě nedodání zboží Kupujícímu v souladu s ustanovením § 2159a OZ. 

 

Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Dále rovněž v případě, kdy se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží, jakož i v případě, kdy byla chybně vyvěšena či jinak uvedena cena předmětného zboží, zejména v případě zjevně chybného stanovení ceny. Prodávající je rovněž oprávněn odstoupit od Smlouvy z jiných důležitých důvodů na straně Prodávajícího či Kupujícího, tedy zejména v případě podstatného porušení Smlouvy ze strany Kupujícího. Prodávající informuje Kupujícího o učiněném odstoupení od Smlouvy a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od Smlouvy všechny peněžní prostředky, které od něho na základě Smlouvy přijal, a to za předpokladu řádně vráceného zboží ze strany Kupujícího v původním a nijak nepoškozeném stavu. 

 

Každá ze smluvních stran je rovněž oprávněna odstoupit od Smlouvy v zákonem stanovených případech, zejména pak v případech uvedených v příslušných ustanoveních OZ či ZoOS. 

 

  1. ODPOVĚDNOST ZA VADY A REKLAMACE ZBOŽÍ

 

Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí Kupujícím nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc: 

  1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, a
  2. je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

 

Prodávající odpovídá Kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:

  1. je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
  2. věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, a
  3. je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat. 

 

Kupující je povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí. Zejména je kupující povinen překontrolovat, zda zboží nejeví známky jakéhokoliv zjevného poškození. Kupující má také povinnost zkontrolovat případné poškození obalu zboží. Pokud jeví zboží jakékoliv zjevné známky poškození pak je Kupující povinen na takovou skutečnost Prodávajícího bezohledně upozornit. Kupující je srozuměn se skutečností, že mu nevznikají práva z vadného plnění, pokud se jedná o zjevné vady, které mohl Kupující zjistit při běžné prohlídce zboží při jeho převzetí.  

 

Vykazuje-li zboží zjevné vady, jakož i v případě kdy je zboží Kupujícímu předáno v porušeném obalu a Kupující na tuto skutečnost bezohledně upozorní Prodávajícího, pak je Kupující oprávněn zboží od Prodávajícího nepřevzít. V takovém případě zůstává zachován nárok Kupujícího na poskytnutí řádného plnění Prodávajícím či na vrácení kupní ceny. Je také možné poskytnout přiměřenou slevu z ceny zboží. 

 

Pozdější reklamace zjevného mechanického poškození či jiné zjevné vady zboží po jeho převzetí, již není možné uznat. 

 

Práva z vad Kupujícího a s tím spojené povinnosti Prodávajícího se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy, a to zejména ustanovením § 1916, § 2099, § 2165 a násl. OZ, není-li v těchto Obchodních podmínkách uvedeno speciální ustanovení odchylující se od zákonného znění. 

 

Kupující je zejména obeznámen se skutečností, že je povinen vytknout práva z vad u Prodávajícího ve lhůtě bez zbytečného odkladu poté, co mohl vadu zboží při dostatečné péči zjistit. Práva z vad týkající se zboží je však Kupující oprávněn uplatnit u Prodávajícího nejpozději v době 2 let od převzetí zboží.  Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. 

 

Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu zboží sám způsobil či pokud vadu zboží způsobila třetí osoba. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

 

V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat tato práva, a to způsobem a za podmínek uvedených níže: 

 

  1. výměnu za nové zboží, 
  2. opravu zboží, 
  3. přiměřenou slevu z kupní ceny,  
  4. odstoupení od smlouvy. 

 

Má-li zboží vadu, může Kupující primárně požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to posoudí Prodávající zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. Ustanovení § 1923, 2106 a 2107 o právech z vadného plnění se nepoužijí.

 

Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže. K odstranění vady převezme Prodávající zboží v kamenné prodejně, ve které bylo zboží zakoupeno. Nepřevezme-li Kupující věc v přiměřené době poté, co jej Prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, použije se ustanovení § 2159 odst. 3 obdobně.

Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud: 

 

  1. Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené lhůtě; 
  2. se vada projeví opakovaně, čímž se rozumí nejdříve při třetím výskytu totožné vady zboží; 
  3. je vada podstatným porušením Smlouvy, nebo
  4. je z prohlášení Prodávajícího zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době.

 

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou Kupující obdržel.

 

Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná. Odstoupí-li Kupující oprávněně od uzavřené Smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zakoupené zboží, a to bez jiného poškození věci způsobené Kupujícím či jinou třetí osobou.

 

Vadu lze vytknout Prodávajícímu, u kterého byla věc zakoupena. K vytknutí vady může dojít písemně, či osobně na kamenné prodejně prodávajícího. Kupující je povinen při uplatnění reklamace předložit doklad o zakoupení reklamovaného zboží u Prodávajícího či výpis z účtu, ze kterého bude jednoznačně vyplývat zakoupení reklamovaného zboží u Prodávajícího.  

 

Prodávající tímto seznamuje kupujícího, že neposkytuje záruku za jakost. Práva z vadného plnění se tedy řídí pouze zněním příslušných právních předpisů a těchto Obchodních podmínek. Kupující je tak oprávněn vůči Prodávajícímu uplatit výlučně práva z vadného plnění, a to za podmínek uvedených výše, jakož i v příslušných ustanovení OZ.

 

Ustanovení uvedená v předchozím odstavci Obchodních podmínek se nepoužijí u zboží Prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí Kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám Kupující způsobil či vada byla způsobena třetí osobou. 

 

Při uplatnění reklamace je Kupující povinen Prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil. Změna volby bez souhlasu Prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li Kupující si své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy, tedy právo na opravu věci či právo na přiměřenou slevu z kupní ceny. 

 

Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může Kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.  

 

Pokud Prodávající prokáže, že Kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, není Prodávající povinen nároku Kupujícího vyhovět, tedy není povinen k jakékoliv náhradě vyplývající z práv z vadného plnění.  

 

Prodávající je povinen přijmout reklamaci v sídle Prodávajícího či v jeho provozovně na adrese kamenné prodejny uvedené výše v těchto Obchodních podmínkách. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. 

 

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle Kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu. Prodávající informuje Kupujícího o výsledku reklamace, a to jakýmkoliv vhodným způsobem. 

 

V případě oprávněné reklamace má Kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může Kupující u Prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce ode dne vytknutí práv z vadného plnění u Prodávajícího, v opačném případě ho soud nemusí přiznat. 

 

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a ustanovením § 2161 až 2174 OZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. 

 

  1. ZPRACOVÁNÍ A OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

 

Kupující je srozuměn se skutečností, že Prodávající obecně nebude zpracovávat osobní údaje Kupujícího, nebude-li v konkrétním případě sjednáno jinak či nebude-li to v konkrétním případě nezbytné, zejména pro potřeby vyřízení reklamace zboží či v jiných odůvodněných případech.  

 

Jakým způsobem Prodávající zpracovává osobní údaje Kupujícího je uvedeno v sekci Zásady zpracování osobních údajů dostupné na Webových stránkách, jakož i přímo v kamenné prodejně Prodávajícího. Bude-li Kupující sdělovat jakékoliv osobní údaje, pak je povinen uvádět své osobní údaje správně a pravdivě. V uvedeném případě je Kupující dále povinen bez zbytečného odkladu informovat Prodávajícího o změně svých osobních údajů, které již v minulosti Prodávajícímu sdělil.

 

  1. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ

 

V případě, že dojde mezi Prodávajícím a Kupujícím ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Kupující v postavení spotřebitele podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce.

 

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs, Email: adr@coi.cz. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). 

 

  1. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 

Prodávající neodpovídá za případnou škodu vzniklou prodejem zboží, jakož i za případnou škodu vzniklou v důsledku užívání prodaného zboží. 

 

Pokud vztah související se Smlouvou nebo právní vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva Kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů. Volbou práva dle tohoto článku obchodních podmínek není Kupující v postavení spotřebitele zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit. 

 

Kontaktní údaje Prodávajícího: 

 

adresa pro doručování: Českobratrská 1888/14, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava

 

adresa elektronické pošty: abcloznice@email.cz

 

telefon: +420 732 652 120

Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti od 26.10.2023

Kontakty

+420 732 652 120abcloznice@email.cz